Dag 2 Loerieroep

5 mei 2024 - Nelspruit, Zuid-Afrika

Hey,

Nog even een verslagje van vandaag. Ben doodop maar kan het niet laten om nog gauw even wat te vertellen.
Na een reis van welgeteld 29 uur zijn we op onze bestemming aangekomen.
Nadat we geland waren zijn we op de toiletten van O. R Tambo international airport eerst even onze tandjes gaan poetsen. De toiletjuf wilde daar toch wel even een fotootje van maken. Daarna hadden we gelukkig binnen 5 minuten onze koffers.

Buiten de gate stonden Carla en Erin ons al zwaaiend op te wachten. Na even wat geld gepind te hebben en een kop koffie zijn we naar de parkeerplaats gegaan. Daar stonden 2 splinternieuwe 4x4 Toyota 's ons op te wachten. Wat een gave wagens zijn dat, in die zin dat daar al onze koffers de komende dagen in meekunnen, maar waar dus ook ons hele proviand inzit. Koel lades met daarin alles wat je maar kan bedenken. Ontbijt, lunch, avondeten, snacks, fruit, drank etc. Hiermee zullen we de komende 15 dagen op pad gaan. Na al onze spullen ingeladen te hebben stond ons nog een rit te wachten van 4 uur naar onze bestemming.😵‍💫 normaal vind ik dat wel leuk een beetje rondkijken naar de omgeving, maar na de lange zit in het vliegtuig zag ik daar toch wat tegenop.

Op de foto zul je misschien denken wat doet zij aan die kant van de auto maar hier zit het stuur net als in Engeland ook aan de rechterkant. Ik zat samen met Remke en Nicole in de auto bij Carla en Marc, Fleur en Irene gingen met Erin mee. Eenmaal onderweg op de snelweg deden de eerste indrukken mij toch ook wel een beetje aan Gambia denken. Kleine sloppenwijken, rommel langs de wegen en veel liftende mensen zoals ik dat eerder heb gezien maar dan in mindere mate. De eerste 3 uur waren behoorlijk eentonig qua landschap. Vooral vlakke Velden met wat bomen maar wel hier een daar wel bosbranden. Na die 3 uur veranderde het landschap ineens in mooie bergen met slingerende rivieren. Onderweg nog een een stop gemaakt om vervolgens om 16:30 dan eindelijk op onze eerste locatie aan te komen. En wat voor één. Een prachtig rustig gelegen B&B op een heuvel met verschillende verblijven. Van een kleine villa tot een boomhut. Na een rondleiding zijn we allemaal lekker gaan douchen en hebben we gauw wat salade en broodjes gemaakt. Samen gegeten en gekletst. Carla had voor ons allemaal een leuk welkomspakket gepersonaliseerd met onze namen. Dit pakket nemen we elke dag mee op de game drives en safaris die we gaan maken. We hebben elkaar vandaag wat beter leren kennen en gelukkig hangt er een ongedwongen en gezellige sfeer. Dat beloofd veel goeds hoop ik voor de rest van de week🥰🤞🏽. Na samen opgeruimd te hebben zijn we naar bed gegaan want morgen om 6 uur gaat de wekker. Om 7 uur zullen we dan eindelijk gaan vertrekken naar het Kruger National Park waar we 3-4 dagen zullen verblijven. ( en waarschijnlijk dus even van de radar zijn) maar daarover over een paar dagen weer meer. Voor nu wens ik jullie een fijne avond nog een een mooie zondag morgen (en speciaal aan ons pap aangezien hij morgen jarig is🤪🥳) dankjewel voor alle leuke reacties en tot binnenkort.  Liefs Ilse😘

10000165271000016534100001653810000165411000016575100001657610000165451000016602

1. Diana Aarts:
    5 mei 2024
    Geniet van dit mooie avontuur!!
  2. Kirsten:
    5 mei 2024
    Geniet van alle mooie dingen tijdens dit grote avontuur!
  3. Marian:
    5 mei 2024
    Nu lekker gaan genieten van alle mooie dingen die je gaat zien.

Jouw reactie