Vertrokken

4 mei 2024 - Arnavutköy, Turkije

Goeiemorgen,

Want dat is het als jullie dit kunnen lezen. Maar op het moment dat ik dit verhaal schrijf is het 01:30 Nederlande tijd. We hebben wat vertraging opgelopen en zijn net de lucht weer in vanuit Istanboel. We zullen nog zo'n 9 uur onderweg zijn en nog ruim 8000 km afleggen voordat we morgenvroeg landen in Johannesburg.

Even terug naar vanmorgen toen eindelijk na ruim 300 dagen de "hoelang nog" wekker afliep. Gewoon een leuke tool om af te tellen naar iets leuks 🤪. Thuis afscheid nemen heb ik vaker gedaan voor de keren dat ik naar Gambia ging,  maar deze keer voelde het toch een beetje anders. Niet zenuwachtig maar waarschijnlijk het idee dat je toch met 5 vrijwel onbekende reist, niet zelf de controle hebt hoe je vakantie eruit gaat zien en dan natuurlijk de grote afstand van ruim 13000 km maakte dat ik toch een beetje uit mijn doen was de afgelopen 2 dagen. Ik hou het maar op gezonde spanning en een grote wens die eindelijk uit gaat komen.

Om 11:30 zijn we thuis vertrokken en heeft Perry mij afgezet op het centraal station in Den Bosch. Na enkele minuten wachten werden Remke, Fleur en Marc afgezet en zijn we samen naar het juiste perron gelopen. Er was wat oponthoud en veel drukte in de treinen doordat er andere stations afgesloten waren en dus omgeleid werden.  Via Utrecht zijn we na een uurtje aangekomen op Schiphol. Daar hebben we zo snel mogelijk onze koffers geloosd, door de douane gegaan en hebben daarna lekker rustig wat rond kunnen lopen en een hapje gegeten. Rond half 6 konden we boarden en zijn om kwart over 6 vertrokken richting Turkije. In het vliegtuig lekker een hapje gegeten en een filmpje gekeken. We hadden wind mee en zijn daardoor 20 minuutjes eerder kunnen landen. In Istanboel moesten we helaas uiteindelijk 4 uur wachten voordat we weer op konden stijgen. Inmiddels is het bijna 02:00 uur en krijgen we zometeen weer een warme maaltijd. Zoals jullie konden lezen lag er een heel  pakket klaar op de stoel zodat we enigzins comfortabel de nacht door kunnen komen. Sommige zijn al in diepe slaap en ik ga zometeen ook proberen even mijn ogen dicht te doen. Morgen hebben we namelijk nog een hele trip te gaan voordat we op onze eerste bestemming aankomen. Op het vliegveld worden we opgewacht door Carla Geyser van Blue Sky Society trust, onze reisleidster voor de hele week. vandaaruit zullen we nog een uurtje of 4 - 5 met de auto moeten rijden voordat we op de eerste locatie aankomen. Maar het schijnt de moeite waard te zijn dus daar ga ik dan ook gewoon vanuit😉. En vandaaruit zal ik weer een vervolg schrijven voordat het echte avontuur begint. Voor nu alvast dankjewel dat jullie meelezen en leven en een hele fijne nacht.

Groetjes vanuit de lucht ergens boven de Middelandse zee ;)

1. Kirsten:
    4 mei 2024
    Goede reis! ❤️
  2. Daniëlle:
    4 mei 2024
    Goede,reis en lekker genieten xx 🐘🐘
  3. Toinet van Schijndel:
    5 mei 2024
    Goede reis en...geniet van alles...
  4. Franca Arts.:
    5 mei 2024
    Wat leuk om te lezen,goeie reis en veel geniet momenten!

Jouw reactie