Welkom op mijn reisblog

23 september 2021 - Gemert, Nederland

Hoi hoi, welkom op mijn reisblog! Het duurt nog even voordat we op reis gaan, maar graag deel ik alvast mijn verhaal en alle voorbereidingen die we treffen. Via reislogger zal ik jullie straks op de hoogte houden van alles wat we meemaken tijdens onze vrijwilligersreis naar Gambia in West-Afrika, waar ik samen met Marieke van der Zanden en 4 andere collega's (Jeanne, Jill, Marieke H en Vanjuscka) ondersteuning ga bieden in het Essau District Hospital aan vrouwen die gaan bevallen van hun kindje.

Ik zal jullie even meenemen naar het begin waar het idee ontstond om deze reis te gaan maken. In 2015 ben ik voor de eerste keer met Gambia in aanraking gekomen. Ik had de eer om met Stichting "The Future Gambia" af te reizen naar Gambia. Deze stichting van Joop en Wilma Martens uit Deurne had plannen om een basisschool te realiseren omdat veel kinderen in Gambia niet de ( financiële) mogelijkheid hebben om naar school te gaan. Als kinderen op zijn minst kunnen leren lezen en schrijven hebben ze in ieder geval een "kans " op een toekomst. Dat jaar waren ze nog op zoek naar grond om te kunnen bouwen. Na mijn reis was ik zo enthousiast dat ik me bij deze stichting aansloot. Nu 4 jaar later hebben we samen al veel bereikt. De school draait inmiddels al 2 jaar, maar we groeien nog steeds. Door  middel van inzamelingsacties en mensen die kinderen sponsoren kunnen wij bouwen aan de toekomst van deze kinderen. Wil je meer hierover weten kijk dan gerust eens op de site http://www.thefuturegambia.nl

In maart 2018 besloot ik mezelf om te scholen tot kraamverzorgende. Daarvoor heb ik 20 jaar in de winkel gestaan. Uit vele sollicitaties werden Marieke en ik gekozen om met de opleiding te starten. Ik ontmoette Marieke op de dag dat we samen ons contract moesten tekenen. Die week spraken we elkaar nog enkele keren en besloten om deze opleiding "samen" te doen. Marieke stelde voor om aan het eind van de opleiding als we geslaagd waren een examen/kraamfeest te geven, waarop ik antwoordde "dat doen we en dan gaan we ook een keer samen naar Afrika om daar bij geboortes te gaan helpen". Nog niet echt beseffende dat we dit idee dus ook daadwerkelijk van de grond zouden krijgen. Het kraamfeest hebben we inmiddels al ruim 2,5  jaar achter de rug. En onze bijzondere reis staat dus te gebeuren in maart 2022. Eigenlijk stond het gepland voor afgelopen november, maar zoals bij iedereen gooide COVID-19 roet in het eten. Het voordeel daarvan is, dat we nu extra tijd hebben om alles goed voor te bereiden en uit te zoeken en dingen te organiseren om dit ziekenhuis te ondersteunen. De zoektocht ging van start. Dit lees je in het vervolg.

Groetjes Ilse

Lunchen tijdens onze opleidingOns examenfeest, geslaagd als kraamverzorgende

Onze nieuwe duobaan bij Carus kraamzorg