Bezoekje aan Rescue Baby Gambia

28 september 2021 - Gemert, Nederland

Vorige week kon je lezen dat Marieke en ik heel veel spullen hebben uitgezocht en gesorteerd. Alles ingepakt in dozen, en gisteren ochtend hebben we de auto volgeladen en zijn wij samen met Jeanne richting Dodewaard gereden waar het hart van Rescue Baby Gambia ligt. regina ontving ons met open armen. Ze liet met trots haar opslag zien vol met belangrijke spullen die voor ons zo bekend en vertrouwd zijn tijdens bevallingen, en waarvan wij niet voor kunnen stellen hoe wij zonder zouden moeten. Als je al deze spullen ziet staan maakt het echt indruk en komt vooral de vraag naar boven...."waar blijven al deze spullen als ze niet ingezameld en gebruikt worden ? " Niet normaal hoeveel spullen wij eigenlijk kopen en uiteindelijk niet gebruiken. Zakken en dozen vol met splinternieuwe lakens, doeken en nog veel meer babyspullen. Gelukkig komen deze spullen uiteindelijk wel op een goede plek terecht waar ze hard nodig zijn.

Nadat we onze voorraad uitgeladen en in het magazijn geplaatst hadden, zijn we boven koffie gaan drinken. Nog een indrukwekkende ruimte vol geschiedenis van Rescue Baby Gambia. We keken onze ogen uit. Posters, fotoboeken, Afrikaanse spulletjes, sponsoren, ingelijste foto's met indrukwekkende verhalen, cheque's en nog veel meer. Fijn om te zien dat zoveel mensen deze stichting een warm hart toedragen. Toen we aan tafel gingen zitten begon Regina meteen te vertellen terwijl ze koffie zette voor ons. We hingen aan haar lippen. De mooiste maar ook meest verschrikkelijke verhalen kwamen voorbij. Dingen die we niet kunnen bevatten, en waarvan we maar moeilijk kunnen geloven dat we dit straks allemaal met eigen ogen gaan zien en meemaken, waarvan we hopen dat het zoveel mogelijk mooie dingen zijn. Maar het zou niet realistisch zijn om te denken dat we geen schrijnende verhalen en dingen gaan horen en zien. Maar we zijn er klaar voor en na het horen van Regina's verhalen alleen maar meer gedreven om ons vol in te zetten hiervoor.

Regina is dol enthousiast over onze benefietavond die we aan het organiseren zijn. Nadat we ruim drie en een half uur hadden zitten kletsen, ( we hadden het liefst de hele dag blijven zitten haha) zijn we de ruimte nogmaals rondgelopen en kregen we wat mooie spulletjes mee die we ook kunnen verkopen op die avond. Door corona zijn er de afgelopen maanden geen markten geweest, en zo kunnen wij deze spulletjes toch proberen aan de man te brengen. En het voordeel.... mensen kunnen zo doneren maar dus ook door iets te kopen. Dan hebben ze ook iets terug voor hun donatie. Win win zou ik zeggen. Ook kregen we materialen mee om de zaal straks aan te kleden. Zo krijgt onze avond stukje bij beetje steeds meer gezicht. Wat een lief en warm mens is Regina en zo dankbaar voor alles wat wij proberen te doen. We kunnen alleen maar hopen en duimen dat deze avond één groot succes wordt. En ik heb al regelmatig het zinnetje "het is een druppel op een gloeiende plaat" voorbij horen komen. En dat klopt misschien ook wel. Maar wij weten dat we samen toch echt een verschil kunnen maken. Al is het maar voor deze enkele druppeltjes!!

Gepakt en gezaktOp weg naar DodewaardMagazijnRescue baby Gambia