Brainstormen over een actie

26 september 2021 - Gemert, Nederland

Uiteraard willen Marieke en ik niet met lege handen aankomen, en de stichting en dit ziekenhuis ook een financiële bijdrage leveren. Dit kunnen we natuurlijk niet alleen en daarbij hebben we de hulp van heel veel mensen nodig. Daarom besloten we om even de koppen bij elkaar te steken. Ik vroeg Marieke of het niet mogelijk was om een keer een avond te organiseren zoals we dat met ons kraamfeest gedaan hadden. "Dat kan zeker" zei ze. We dachten na over hoe we deze avond dan in zouden kunnen vullen. Marieke stelde voor om een soort bingo te organiseren, en te kijken of we wat muziek konden regelen. De mensen zouden dan entree betalen, maar daar kregen ze dan een leuke avond voor terug en gingen misschien nog wel met een leuke prijs naar huis. De opbrengst gaat dan naar de stichting. Aangezien Marieke (en haar man Harm) een eigen bedrijf hebben, "van der Zanden verhuur", kennen zij heel veel mensen en ondernemers in Boekel. Ze kwam met het idee om een benefiet avond te organiseren bij het Boekels Ven. Een camping in Boekel waar zijzelf wel eens vaker feestjes hebben. Harm had het al even laten vallen bij de eigenaar, en zo kwam het dus dat Marieke en ik op een vrijdagochtend op de koffie zaten bij het Boekels Ven. De eigenaar was erg enthousiast. Hij heeft een grote zaal tot beschikking die wij een avond mogen gebruiken. Wij vertelden van onze bingo plannen, en hij bood aan om zijn bingokaarten te gebruiken. Ook had hij nog lotjes liggen die we zouden kunnen gebruiken voor de losse verkoop, zodat de mensen nog wat leuke kleine prijsjes konden winnen. Zo fijn dat ze mee dachten, en we hebben alles vastgelegd en zijn meteen aan de slag gegaan om de avond in elkaar te zetten. Ik ging op pad voor prijzen en Marieke schakelde de toneelclub in en ging achter de muziek aan. Ik ging aan de slag met een uitnodiging en toegangskaartjes, en Marieke zorgde voor de publiciteit in de krant en bij de ondernemers en maakte een QR code aan zodat mensen deze kunnen scannen met hun telefoon om zo makkelijk en snel te doneren. Uiteraard een zelfgekozen bedrag want elke euro telt. Op zaterdag 25 september hadden we een soort van interview wat straks te lezen is op de FB pagina van in-Boekel, en vrijdag 1 oktober hebben we een afspraak staan met het Brabants dagblad, wat dan ook weer in het Eindhovens dagblad verschijnt. Allemaal fijne hulp en positief nieuws dus. Leuke woordspeling haha. Inmiddels hebben we de uitnodiging op social media gezet, en nu is het hopen dat mensen het delen en zich aanmelden. En schroom je niet om de code te scannen ;)   Fingers crossed!

We keep you posted.

Groetjes Ilse