Wat een feestje!!!

23 februari 2022 - Gemert, Nederland

20220220_15192320220220_15191520220220_160346Screenshot_20220223-190006_GalleryScreenshot_20220223-174209_WhatsAppScreenshot_20220223-190038_GalleryChequeScreenshot_20220223-190048_GalleryScreenshot_20220223-190100_GalleryScreenshot_20220223-190056_GalleryScreenshot_20220223-190051_GalleryScreenshot_20220223-190041_GalleryScreenshot_20220223-190046_GalleryScreenshot_20220223-201040_InstagramScreenshot_20220223-201025_Instagram

Afgelopen zondag was het zover. De langverwachte benefietmiddag was een feit. We hadden lang moeten wachten, maar achteraf was het toch wel erg leuk dat deze middag nu zo dicht op ons vertrek zat, ipv 4 maanden ervoor. Vandaag over 3 weken zitten wij op dit moment in het vliegtuig en vliegen we waarschijnlijk ergens boven Portugal of Spanje.

Vorige week vrijdag hadden we met zijn allen de zaal gereed gemaakt en versierd in Gambiaanse sferen. We waren samen één en al vrolijkheid en adrenaline. We hadden aan het eind van de avond afgesproken om zondags rond half 2 weer aanwezig te zijn om de laatste puntjes op de i te zetten. De koffie pruttelde, Jill kwam met cake en amandelstaaf,  de Mariekes zette nog even de bloemetjes op tafel, Jeanne en Vanjuschka pakte de laatste cadeaus in voor de loterij, en ik probeerde de presentatie op de beamer aan te sluiten. Ook alle kids en aanhang hielpen een handje mee.

Rond 15:00 uur kwamen de eerste gasten binnendruppelen. Aan de deur werd de coronapass even gecheckt, en gelukkig verliep dat vlekkeloos waarvoor dank aan al onze gasten dat ze hier gehoor aan gegeven hadden. Rond half 4 kwam de percussiegroep Sambanda de boel bij binnenkomst even opzwepen. Wat een gezelligheid. Rond 16:00 waren de meeste gasten wel binnen en werd de middag feestelijk geopend. Daarna was het even tijd voor het formele gedeelte.

Ger en Toos van de Ven uit Nuenen, de oprichters van het Essau District Hospital, vertelde over de bouw en de opening van het ziekenhuis. In die tijd heette het nog Stichting HAAZ. Hulp Aan Afrikaanse Ziekenhuizen. Later is dit overgenomen door Regina en is de naam veranderd in Rescue Baby Gambia. Daarna vertelde Regina wat er in de afgelopen jaren al gerealiseerd en veranderd was, en wat de plannen voor de toekomst zijn.

Na dit gedeelte was het tijd voor de loterij. De prijzen werden op een ludieke manier uitgedeeld door Rob, Wichard en ook Karin had een rolletje om de zaal een beetje te vermaken. Er werden mooie prijzen uitgedeeld en de 5 hoofdprijzen waren een Dolce Gusto, bladblazer, pizzarette, beautybehandeling en een overnachting voor 2 personen incl ontbijt. De middag werd aan elkaar gekletst door Mario van Dinther, en hij zorgde tussendoor voor een gezellig muziekje op de achtergrond. In het laatste gedeelte van de middag kwamen wijzelf nog even aan de beurt om te vertellen over onze actie en de reis naar Gambia.

Rond etenstijd werden de gasten getrakteerd op een puntzak friet met een snack. Toen de avond tegen zijn einde liep zijn wij achter het geld bij elkaar gaan tellen. We werden daarna samen met Regina terug op het podium geroepen. Regina moest even haar ogen sluiten zodat het publiek al even mocht kijken wat het opgehaalde bedrag was. De zaal begon te juichen en te klappen en dat was op zich al een kippenvel moment op zich. Regina had op dat moment al de tranen over haar wangen lopen, en enkele seconden later mocht ze haar ogen opendoen, en werd de cheque met een totaal bedrag van €13.645,- overhandigd aan Regina en haar stichting.

Wat een ontlading was dat!!! We konden zelf amper geloven dat we zo'n groot bedrag bij elkaar gekregen hadden. Maar dit was natuurlijk nooit gelukt zonder de steun van al onze families, vrienden, kennissen, collega's die onze worstenbroodjes, oliebollen en erwtensoep hebben gekocht, of die zo een donatie gedaan hebben, en de bedrijven die deze middag mede mogelijk gemaakt hebben op wat voor manier dan ook. Waaronder natuurlijk Boekels Ven van wie wij gebruik mochten maken van deze toplocatie. Waarvoor allen grote dank!! Ook aan de mensen die zich aangemeld hadden maar door omstandigheden er helaas niet bij konden zijn.

Mensen dronken nog even hun laatste glas leeg waarna de zaal langzaam leegliep. We hebben samen nog even de zaal opgeruimd. Ondertussen kon Regina het niet laten om ter plekke alvast met Gambia te beeldbellen om de mensen daar op de hoogte te brengen van het heugelijke nieuws dat ze een groot bedrag geschonken hadden gekregen en heel snel weer verder kunnen met het bouwen van het huis voor vrijwilligers. Daarna hebben we samen met zijn allen nog even wat gedronken om de dag even te laten bezinken. Het was een bizarre, overweldigende, ongelofelijke, bijzonder gezellige en hartverwarmende middag. Euforie overheerste. Om 21:30 was het tijd om naar huis te gaan ...moe maar voldaan!

Nu is het bijna tijd om de voorbereidingen te treffen voor ons vertrek. Morgen gaan we samen bij Joop en Wilma langs van onze eigen stichting The Future Gambia om nog wat dingen te bespreken en even na te genieten van afgelopen zondag. Ook zij zullen in Gambia zijn over 3 weken en we zullen samen onze school en de sponsorkindjes gaan bezoeken van ons teampje.

We willen iedereen die meegewerkt heeft en/of aanwezig was afgelopen zondag enorm bedanken. Jullie hebben deze dag mede tot een succes gemaakt! Ook dank voor alle leuke reacties die we hebben ontvangen. Ik ben MEGATROTS op dit team! Wij gaan nu aftellen naar een nieuwe dag namelijk 16 maart 2022 ons vertrek. Nog 21 dagen te gaan.......wordt vervolgd!

Screenshot_20220223-185104_GalleryScreenshot_20220223-185523_Gallery20220218_154323Screenshot_20220223-201034_InstagramScreenshot_20220223-201040_InstagramScreenshot_20220223-185725_GalleryScreenshot_20220223-185713_GalleryScreenshot_20220223-185721_GalleryScreenshot_20220220-220333_WhatsApp

1. Marieke Van Der Zanden:
    23 februari 2022
    🥰🥰
  2. Anne van Berlo Pennings:
    24 februari 2022
    Goed werk! Ik ga jullie reisblog zeker volgen.
    Succes met de laatste voorbereidingen. Jullie zijn allemaal Kanjers🥰
  3. Thea Peeters:
    24 februari 2022
    Ook wij willen jullie volgen
    Succes met allesT
  4. Renee van der Zanden:
    24 februari 2022
    Ga jullie volgen ☺️ heel veel succes met de laatste voorbereidingen en maak er een fantastisch avontuur van!!
  5. Ilse van der velden:
    Dankjewel namens ons allemaal!😊
  6. Francy Boogers:
    Wat leuk!!!
    Heel veel plezier nog met de planning en voorpret van jullie mooie avontuur! 🥰
  7. Joop Martens:
    24 februari 2022
    Geweldig voorwerk wat jullie geleverd hebben. Wat een inzet en wat een enthousiasme. Het kan niet meer mis gaan in Gambia. Wij wensen jullie daar heel veel succes en wij zijn blij en trots dat we jullie de vorderingen van de school kunnen laten zien. Tot vanavond.
  8. Esther Donkers:
    16 maart 2022
    Dames een hele goede reis gewenst en ga genieten van de vele indrukken die jullie zullen gaan beleven. We gaan jullie volgen. Succes💪🏼