Een grote gift

29 september 2021 - Gemert, Nederland

Na een hele drukke anderhalve week ( Marieke en ik hebben nog niet stilgezeten nadat we de zorg in onze gezinnetjes hadden afgesloten) waarin we elke dag nog uren met ons project zijn bezig geweest, besloten we dat we dinsdag ( gisteren dus) even een dagje niks deden. Gewoon even vrij zijn en relaxen. Maar dat feestje ging natuurlijk niet door. Marieke kreeg van iemand een berichtje of we wat hadden aan allerlei spullen uit een kliniek. Denk aan gaasjes, zuurstofmaskers, verband, katheters, operatiejassen en nog heel veel meer. "Ja natuurlijk kunnen we dat gebruiken" was haar antwoord. Dus kreeg ik gistermiddag een belletje van Marieke of we even tijd hadden om in de avond "even" 5 pallets spullen op konden halen. Dus wij toch weer op pad. Aangezien het zoveel was en wij geen vrachtwagenrijbewijs hebben ;) reed Harm (man van Marieke) even mee met een grote bus met aanhangwagen. Eenmaal in de loods waar al deze spullen opgeslagen lagen, viel onze mond weer open van verbazing door wat er eigenlijk weer allemaal splinternieuw en peperduur aan spullen wordt weggegooid. Deze spullen neem je dan weer met liefde en plezier in ontvangst als je weet dat sommige dingen levens kunnen redden. Eenmaal terug in Boekel hebben we het even bij "van der Zanden verhuur" in de loods gezet. Morgen keken we wel weer verder. In ieder geval heel erg dankbaar voor deze mega grote gift!

Nadat we dit nieuws nog even gedeeld hadden op de groepsapp, stonden Vanjuscka en Jeanne vanmorgen bij ons op de stoep om te helpen deze spullen een beetje te sorteren. Ook hun mond viel open van verbazing. Zoveel!! We zijn in een rap tempo alles gaan sorteren om een beetje overzichtelijk te hebben wat er in welke doos zat. Gelukkig zaten er ook veel dozen tussen die nog nooit open waren geweest, en die hoefde we dus ook niet te sorteren. Maar het leek wel kerst want we waren toch nieuwsgierig wat er allemaal inzat. Ondertussen zorgden Marieke en haar moeder voor koffie & thee met wat lekkers. Rond half 1 hadden we alles klaar en hadden we van 5 pallets er 4 kunnen maken. Klaar om door stichting  Gambia for you opgehaald te worden en te verschepen naar Gambia. Wat een heerlijk gevoel.

Inmiddels heeft de Nieuws-en mediawebsite inBoekel ons verhaal online gezet. (facebook) Hanneke heeft een mooi verhaal geschreven waar we trots op zijn. We hopen dat het ervoor zorgt dat mensen zich aan gaan melden voor onze benefietavond, om er samen voor te zorgen dat we dit doel gaan bereiken, en mensen onze verhalen gaan volgen op dit platform. Ook in het Gemerts Nieuwsblad staat een stukje geschreven, en vrijdag om 3 uur staat het Brabants dagblad gepland. We zijn aardig op weg.

Fijne dag en tot later.

4 pallets medisch materiaalSamen sorteren voor Gambia for youStory 1 op in-BoekelStory 2 op in-Boekel