Rustdagje zondag 20-03-2022

23 maart 2022 - Kololi, Gambia

Vandaag hebben we een miniverslagje omdat we even een rustig dagje inlassen.

Zondagochtend na het ontbijt zijn we naar Brikama gereden. Hier zit een craftmarket waar ze houtsnijwerk verkopen. Tig kleine mini shops waar mannen hun houtsnijwerk verkopen. Elk winkeltje is niet groter dan een kleine 4 vierkante meter. Er is vanalles te koop van magneetjes, schalen en sleutelhangers tot de mooiste kleine en grote beelden zoals schildpadden, giraffen, nijlpaarden djembe trommels etc in alle soorten en maten. Iedereen wil natuurlijk dat je even in hun winkeltje komt kijken en kijken deden we stiekem toch ook wel graag omdat ze daar echt hele mooie spulletjes verkopen. Deze spullen worden voor de winkel buiten in de schaduw van grote bomen in de zinderende hitte met handen en voeten en een (kap) mes gemaakt. We hebben er ongeveer een kleine anderhalf  uur gelopen denk ik, en natuurlijk nog wat souveniertjes voor thuis meegenomen.

Eenmaal klaar zijn we het terrein afgelopen en hadden we bij een klein kraampje een paar bananen gekocht om even onze trek te stillen. Daarna staken we de drukke weg over om de veemarkt op te lopen. Ook hier hebben we onze ogen weer uitgekeken. Op deze markt verkochten ze vooral koeien en geiten. Er stonden ook een paar ezels. Deze dieren werden verkocht voor offerfeesten (vlees) en voor melk. Boven ons circelden grote gieren rond. Deze zie je hier erg veel. Musa vertelde alles wat we maar wilde weten. Hoe dikker en groter het dier, hoe duurder. De duurtste en grootste koe die er stond kostte 45000 Dalasi. Dat is omgerekend ongeveer 900 euro en alleen weggelegd voor de enkele rijke Gambianen.

Na een 3 kwartier zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we de rest van de dag lekker aan het zwembad gelegen. Daar hebben we wat gekletst en de afgelopen dagen even op ons laten indalen. Marieke z en ik zijn nog even het strand opgelopen. Daar zag ik 2 paarden en vroeg Marieke of ze zin had om even een stukje langs het strand af te lopen. Dat hebben we even mooi gefixed, en het was heerlijk om even uit te waaien na alle emoties. Op sommige Gambiaanse stranden zie je vanalles lopen,  van mensen tot koeien en paarden. Nadat de zon onder ging zijn we gaan douchen en liepen we weer richting de strip. We hebben een pizza avond gehouden en zijn daarna naar het hotel terug gelopen om lekker ons bedje in te duiken. Morgen weer vroeg dag.

IMG-20220322-WA0237IMG-20220322-WA0236IMG-20220320-WA0158IMG-20220320-WA0161IMG-20220320-WA0160IMG_20220320_193225_04520220317_07530820220320_17522320220320_17320220220320_173208IMG-20220320-WA012820220320_17002020220320_170026

1. Daan:
    23 maart 2022
    Fijn ok op deze manier een beetje mee te kunnen reizen op jullie avontuur. Veel plezier nog samen.
  2. Johan Bus:
    23 maart 2022
    Mooi dames petje af voor alles wat jullie doen super leuk
  3. Enny Hebben:
    🥰❤️
  4. Yvonne Mennen Smets:
    Zo leuk om te lezen.😍
    En dan dat hondje op het strand..lieverdje vlg mij.
    Nog fijne, leerzame en plezierige dagen.🌻
  5. Anne Bijvelds-van Hees:
    24 maart 2022
    Fijn om ook even tijd te hebben om te genieten. Ziet er goed uit, die foto's! 😍
  6. Esther Donkers:
    24 maart 2022
    Mooie verslagen, maar wat een groot contrast met de zorg in Nederland. Jullie zijn van ontelbare waarde daar, laat ze nog maar even genieten van jullie aanwezigheid. 💪🏼
  7. Ingrid:
    Wéér mooie foto's !
    Maar wat wil je ook met zo'n gezelschap en natuur/cultuur.
    Geniet nog van jullie laatste dagen en we kunnen niet wachten om de verhalen in t echt te horen 🥰
  8. Annelies:
    24 maart 2022
    Fijn om te lezen hoe het jullie daar beleven, mooie foto's ook weer, Geniet nog van die laatste dagen saampjes daar☺️👍♥️
  9. Francy Boogers:
    24 maart 2022
    Even bijtanken en verwerken dat zal echt wel nodig zijn...
    Hele mooie foto's ook. Wat een ervaring!
  10. Marian:
    24 maart 2022
    Mooi om je verhaal te lezen,en de foto's te bekijken. Een heel ander wereldje. 😘
  11. Ans v.d. Broek:
    26 maart 2022
    Een rustdag na zo'n indrukwekkende dagen heb je echt nodig. Wat wat komt er veel op je af, dat moet echt even zinken.
    Morgen weer nieuwe indrukken opdoen.