Poolparty vrijdag 25-03-2022

28 maart 2022 - Gemert, Nederland

Vandaag is het dag 10 en zal het een kort verhaaltje worden. We hebben veel beleefd en gezien deze week, en in het begin van de week hadden we nog het plan om vandaag naar Makasuta te gaan. Een natuur reservaat aan de rivier waar je lekker kon wandelen en een drankje kon doen aan het water. Aangezien de vermoeidheid toe begon te slaan en alles wat op ons pad gekomen was even moest landen, hadden we besloten om een dagje aan het zwembad te gaan liggen. Eigenlijk een veel te groot contrast om in zo'n luxe resort te verblijven na alle armoede en ellende die je onderweg tegenkomt, maar echt even nodig.
De afgelopen keren dat ik zelf in Gambia was hadden we een veel simpeler veblijf gehad, behalve mijn eerste keer, en toen had ik zo'n plek ook fijn gevonden om alles even te verwerken. Aangezien de rest nu ook voor de eerste keer naar dit land afreisde, vond ik het ook belangrijk voor hun dat zij ook even een fijne plek hadden om alles wat er op je af komt even te laten bezinken. (en we hadden er tenslotte genoeg voor gespaard aangezien onze reis eigenlijk al in november 2020 zou gaan gebeuren. Al die tijd hebben we gewoon doorgespaard. )Je hoofd zit na zoveel dagen echt vol en er past dan ook even niets meer bij. Dan is het erg fijn dat je even kan ontspannen, en als dat nodig is je emoties te laten gaan. Ons zwembad lag meteen aan zee dus je kon lekker wegdromen en je gedachten even laten gaan....al zal alles straks thuis pas echt indalen als we onze naasten alle avonturen gaan vertellen.

Aan het zwembad hebben we lekker gekletst,  gedronken, een boekje gelezen, en lekker wat bijgeslapen, maar niet voordat we een sessie aqua gym gedaan hadden. 🤣Door de frisse westenwind voelde het erg aangenaam in de zon maar was het in de schaduw en het water best fris. Daarna dus maar even opwarmen in het zonnetje...en smeren hadden we uiteindelijk ook niet goed genoeg gedaan. Door de verraderlijke wind toch een beetje verbrand.

Na deze relaxte dag zijn we na het douchen weer naar de strip gelopen. Daar hadden we afgesproken nog een keer met Joop, wilma en Musa te gaan eten. Helaas moest Musa het af laten weten aangezien het op dat tijdstip heel erg moeilijk is om vervoer te vinden vanuit Madiana, het dorpje waar hij woont. Het ligt 10 km verderop. Te ver om te lopen dus.

We hebben een gezellige avond gehad en verhalen uitgewisseld. Na enkele drankjes was het weer tijd om ons bedje op te zoeken. Morgenvroeg zou Musa ons om 08:00 weer proberen op te halen. Ons laatste dagje stond helaas voor de deur.

Weltrusten.

IMG-20220320-WA0128IMG-20220325-WA001120220325_16143020220325_12101520220325_11581020220326_185343

IMG_1586

1. Anne Bijvelds-van Hees:
    2 april 2022
    Wauw, ziet eruit als een heerlijk plekje. Fijn dat jullie daar even konden bijkomen.